PuMPuRS

IMG 20200916 173250 KĀ TOP GRĀMATA „SKOLA KĀDREIZ UN TAGAD”

Š.g.16. septembrī notika monitoringa „No idejas līdz pasākumam” 4. darba grupas tikšanās. Labās idejas autori, grupas dalībnieki Lana Maļejeva, Aleksa Bašena, Veronika Prokofjeva, Kārlis Ruda, Edgars Ivaņenkovs un Nikola Gorbatovska izklāstīja savas ieceres par grāmatas „Birzgales pamatskola kādreiz un tagad” veidošanas procesā radušām jaunām idejām, kuras apvienojot vienā veselumā, gala rezultātā taps grāmata par Birzgales pamatskolu. Grupas dalībnieki sadalījās darba komandās, precizējot uzdevumus, kas jāveic līdz nākošai tikšanās reizei pēc mēneša un jāiesūta rediģēšanai mentoram Mārītei Petrovskai un redaktorei Madarai Putānei. Darba priekšā daudz, tāpēc būs jāstrādā cītīgi!

Attēlā: Lai pieņemtu gala lēmumu, diskusijas turpinās!

 

 

XIBF754320.februārī, skolā projekta "Nestāvi malā" ietvaros, notika 3.grupas ceturtā tikšanās reize. Šo nodarbību iesākām ar to, ka katram grupas dalībniekam, ar pozitīviem vārdiem bija jāiepriecina vienam otru.

Savā starpā runājoties un diskutējot, jaunieši pamazām sāka dalīties ar idejām, ko vēlētos ieviest skolā. Viena no interesantākajām idejām bija, ka varētu izveidot „LABO VĀRDU TREPES” , lai atgādinātu skolas bērniem labas lietas. Ideju varētu realizēt trepju posmā, no garderobes uz pirmo stāvu, starp pakāpieniem izvietojot ielaminētas kartiņas, ar dažādiem labiem vārdiem, atgādinot skolēniem, citreiz piemirstas lietas, kā sasveicināšanos, pateikšanos u.c. lietas.

Šajā nodarbībā turpinājām pilnveidot mūsu plānu par Nakts orientēšanos Birzgalē. Vēlreiz atgādinu, ka pasākuma tēma ir „Ceļošana laikā”.

Nodarbībā turpinājām apstrādāt idejas par katra kontrolpunkta uzdevumu, par to, kāds varētu būt pasākuma noslēgums, kā arī idejas par dalībnieku cienāšanu orientēšanās noslēgumā. 

Uz sadarbību, un tikpat lieliskām idejām,  priecāšos tikties marta mēnesī!

3.grupas mentore Inga Kozlovska

 

 Šī gada 20. februārī projekta "Nestāvi malā" ietvaros apmeklējām Birzgales muzeju, lai uzzinātu mūsu skolas vērsturi, aplūkotu fotogrāfijas un iemēģinātu spalvas kātu.

 

 

 
 
 
 d
 
Koka rotaļlietu darbnīca

Šī gada 12. un 13. februārī, pēc mācību stundām norisinājās kokapstrādes radošā darbnīca.QCVR7341

Pasākumā varēja piedalīties dažāda vecuma skolēni gan zēni, gan meitenes. Skolēniem bija iespēja darboties ar dažādiem kokapstrādes elektriskajām iekārtām  un rokas darbarīkiem. Radošās darbnīcas laikā, bija iespēja izgatavot dažādas koka rotaļlietas.

Skolēnu izgatavotās rotaļlietas tiks dāvinātas Birzgales bērnudārzam "Birztaliņa".

 

 

a

 

 17.janvārī, skolā projekta "Nestāvi malā" ietvaros, notika 3.grupas trešā tikšanās reize. Kā ierasts, mūsu tikšanos sākām ar spēlēm, kas saliedē jauniešus, kas ļauj viņiem atbrīvoties, kas liek viņiem pasmieties, kas liek domāt, un spēles, kas liek sadarboties, tas ir mūsu nodarbību galvenais moto.

Šajā nodarbībā turpinājām veidot mūsu plānu par Nakts orientēšanos Birzgalē. Nedaudz pamainījās pasākuma norises datums. Visticamāk tas notiks maijā, kad Latvijā tiek atzīmēta Ģimenes diena. Jaunieši domā, ka šī diena varētu būt, kā tradīcija, lai visi bērni un vecāki varētu aktīvi pavadīt laiku kopā, un kļūt par neaizmirstamu un tradicionālu pasākumu Birzgalē.

Joprojām paliekam pie pasākuma tēmas „Ceļošana laikā”. Šajā nodarbībā turpinājām plānot, ko komandas varētu darīt katrā kontrolpunktā. Idejas bija fantastiskas, sākot ar viktorīnu par Birzgali, malkas skaldīšanu, un beidzot ar laivas palīdzības tikšanu pāri Birzgalē esošai ūdenstilpei. Šīs un vēl daudzas citas idejas tiek ģenerētas mūsu tikšanās reizēs, bet kā būs tad, kad viss būs izdomāts līdz galam, tas, lai paliek nākošai reizei.

Spēku, izturību un radošumu, manai komandai! Uz tikšanos februārī!

3.grupas mentore Inga Kozlovska

 

 

 

16. janvārī BirzgNDZB2831ales pamatskolā  projekta" Nestāvi malā" ietvaros  notika radoša darbnīca "Keramikas pasaule". Iepazīstot, iztaustot mālu dažādās tehnikās tika veidoti trauki. Īpašu prieku izraisīja darbs ar virpu. Ne katras rokas kustībām māls ļaujas Podnieku samēra vienkāršais darbs patiesība nav nemaz tik viegls ka sakumā jauniešiem liekas. Jaunas pieredzes ir apgūtas un gandarījums par paveikto. Atmiņas būs paliekošas, izmantojamas ikdienā, ēdot vai dzerot no sava paštaisīta trauka. 

 

  
Janvāra afisa

c
 
Labs darbiņš, kas padarīts!

BZHB3603Paša mācību gada noslēgumā, 13.decembrī, idejām bagātā 5.grupa pulcējās savā otrajā tikšanās reizē, lai kopīgi vienotos par 2020./2021.mācību gadā plānotā pasākuma realizāciju. Pēc atkārtotas iepriekšējo ideju izvērtēšanas un spraigām diskusijām, kopīgi vienojāmies organizēt aktīvu un sportisku “Olimpisko dienu 2020” Birzgales pamatskolas skolēniem un absolventiem.

“Olimpiskās dienas 2020” ietvaros plānoti vairāki sportiski, radoši un erudīcijas uzdevumi dažādos Birzgales ciemata teritorijas kontrolpunktos. Protams, neiztikt arī bez gardās zupas un kopīgas desiņu cepšanas pie ugunskura. Tomēr tas ir tikai neliels ieskats pasākumā, jo gribam saglabāt pārsteiguma efektu!

Nākamā grupas sanāksme plānota jau 2020.gada janvāra otrajā pusē, kad turpināsim iesāktos darbiņus, un, iespējams, uzbursim vēl kādu aizraujošu ideju!

5.grupas mentore Baiba Liepiņlauska

 
No idejas līdz pasākumam!

MTVR837012.decembrī, skolā projekta "Nestāvi malā" ietvaros, notika 3.grupas otrā tikšanās reize. Apmeklētības skaits priecēja, jo no 10 dalībniekiem 8 bija ieradušies. Atceroties pirmo tikšanos, jaunieši paši izrādīja iniciatīvu spēlēt kādu spēli. Jau tika ģenerētas jaunas spēļu idejas nākošajās tikšanās reizēs.

Tiem jauniešiem, kas nebija iepriekšējā reizē, bija jāprezentē arī savi pasākumu plāni. Mūsu komandā izrādās ir sportisku aktivitāšu piekritēji, tādēļ lieku diskusiju nebija un visi klātesošie vienojās par Nakts orientēšanās pasākumu Birzgalē.

Visi vienojāmies, ka šis pasākums varētu būt kā tradīcija, katru gadu septembrī. Pēc garām diskusijām jaunieši vienojās, ka nosaukums pašu idejai varētu būt „Ceļošana laikā”. Secīgi sākām plānot pasākuma norisi, kāds varētu būt pasākuma moto, kā varētu atklāt vakaru, kādi iespējamie un cik daudz kontrolpunktu varētu būt, kādi uzdevumi būs kontrolpunktos, šie un daudz citi jautājumi vēl līdz galam netika izrunāti, to apspriešana notiks janvārī, kad tiksimies jau trešo reizi.

Jaunieši ir enerģijas pilni un ar lielāko prieku vēlas iesaistīties šī pasākuma norises īstenošanai. Lai mums izdodas!

3.grupas mentore Inga Kozlovska

 
No idejas līdz pasākumam!

  4.decembrī skolā projekta "Nestāvi malā"ietvaros notika 4.grupas sanākšana.Veidojām "velmju kolāžas."Apspriedām  idejas kuras varētu izstrādāt un vēlāk realizēt projekta ietvaros.

4.grupas mentore Evita Gūtmane

 fgfy

No idejas līdz pasākumam!

 14.novembrī skolā projekta "Nestāvi malā" ietvaros notika 3.grupas pirmā tikšanās reize. Komanda tika izveidota atpūtas bāzē “Kliģi”,tā sastāv no 10 aktīviem, radošiem, spēcīgiem, atjautīgiem, mērķtiecīgiem Birzgales pamatskolas jauniešiem. Tie ir 6.klases Laine un Valts, 7.klases Aleksa, Atis, Daniels, Mārcis, 8.klases Mārtiņš Z. un 9.klases audzēkņi Māris un Andrejs, kā arī skolas absolvente Baiba.

Lai atraisītos un veidotos labāka komunikācija, ar jauniešiem spēlējām spēli „5 sekundes”, kas paredzēta straujai domāšanai un raitai runāšanai. Pēc spēles jaunieši kļuva brīvāki, atraisītāki.

Lai iepazīstinātu jauniešus ar to, kāds ir dalības mērķis šajā projektā, tad biju sagatavojusi īsu prezentāciju par to. Pie tējas tases katrs no projektā iesaistītajiem jauniešiem rakstīja savu plānu, projekta ietvaros “No idejas līdz pasākumam”, kuras pēcāk arī prezentēja.

Prezentējot savas idejas, jaunieši bija „uz viena viļņa”, daudziem domas sakrita, un kopīgi nolēmām, ka mūsu komandas pasākums tiks saistīts ar Nakts orientēšanos Birzgales robežās, ar dažādiem kontrolpunktiem, kur katrā no tiem būs jāveic kāds uzdevums. Šajā pasākumā noteikti tiks iesaistīti arī vecāki. Par tālāku šī pasākuma gaitu lemsim nākošajā tikšanās reizē, kas būs 12. decembrī.

3.grupas mentore Inga Kozlovska

No idejas līdz pasākumam!

FACK688112. novembrī, Latvijas valsts svētku noskaņās, 5. grupa sapulcējās uz savu pirmo tikšanos, aktivitātes “No idejas līdz pasākumam” ietvaros. Grupa tika izveidota atpūtas bāzē “Kliģi”, PuMPuRS apstiprinātā projekta “Nestāvi malā” pirmā pasākuma laikā, un tā sastāv no desmit radošiem un aktīviem Birzgales pagasta jauniešiem. 

Tikšanās gaitā dalījāmies pozitīvā pieredzē par “Kliģu” nometnē piedzīvoto, diskutējām par nākotnes plāniem, ģenerējām aktīvas un interesantas idejas nākamā gada pasākumiem, uzklausījām citus un prezentējām sevi, kā arī centāmies vienoties par kopīgu pasākumu skolas skolēniem un pagasta iedzīvotājiem.

Kopumā tika izstrādāti deviņi interesanti pasākumi, kurus jaunieši piedāvāja īstenot 2020./2021. mācību gada 1.semestrī. Pagaidām vienbalsīgs grupas lēmums par kādu konkrētu ideju nav pieņemts. Vienojāmies pārdomāt pirmo tikšanās reizi un savu viedokli par tīkamāko aktivitāti izteikt otrajā sapulcē, kura norisināsies 6. decembrī plkst.17:00.  Varam vien apgalvot, ka pasākums mums būs, iespējams, pat divi, jo esam patiešām aktīvi, radoši un darboties griboši jaunieši!

5.grupas mentore Baiba Liepiņlauska

 
 Radošā darbnība "Kūku cepšana par godu Latvijas valsts svētkiem"

14. novembrī Birzgales pamatskolas mājturības kabinetā notika radošā darbnīca "Kūku cepšana".
Jauniešiem tika piedāvātas trīs viegli pagatavojamas kūku receptes: kūka "Pārsliņa", viltotais "Napoleons" un ābolu kēkss.
Kūku gatavošanas process ļoti aizrāva, putojot krēmu, rīvējot ābolus, gaidot, kad kūkas būs gatavas, galu galā - atdzisušas! Un, kad beidzot tas mirklis ir klāt, kad var degustēt pašu gatavotos šedervus, acis staro! Degustējot katru no kūkām, raisījās diskusijas par tēmām, kura labāk garšo, kurai vajag pamainīt recepti, kuru vēlētos atkārtoti pagatvot mājās. Cik dažādi jaunieši, tikpat dažādi viedokļi.

Paldies visiem skolēniem, kas piedalījās šajā vēlajā pēcpusdienā! Lai veicas kulinārijā!

Velta Priekule

 

 
4.grupas jaunieši radošajā darbnīcā "KŪKU CEPŠANA"

13. novembrī Birzgales pamatskolas ēdnīcas telpās projekta "Nestāvi malā" ietvaros notika radošā darbnīca "Kūku cepšana". 4.jauniešu grupas skolēni piedalījās darbnīcas aktivitātēs.

Skolas pavāre Marika jauniešiem piedāvāja trīs viegli pagatavojamas kūku receptes.
Tika mizoti un rīvēti āboli. Tīrīti, smalcināti banāni, putots olbaltums un putukrējums, iegūti dažādi kūku krēmi.
Puiši uzņēmās iniciatīvu no cepeškrāsns izņemt izcelto ābolkūku "Sapnis". Tika individuāli meistarota cepumu kūka, kuras nogarnēšana bija piedzīvojums, fantāzijas brīva izpausme.
Jaunieši arī uzzināja, kā no prajņikiem, banāniem un skābā krējuma iznāk garšīgs cienasts, kuru var sagatavot jau iepriekšējā dienā.
Paldies visiem skolēniem, kas piedalījās un atvērti tvēra jaunās pieredzes.

Evita Gūtmane

 

 Nakts skolā

 7.novembrī pirmo reizi sanāca kopā 2.grupa projekta “Nestāvi malā” aktivitātē “No idejas līdz pasākumam”. Grupā pavisam ir 10 jaunieši, deviņi no tiem ir pamatskolas skolēni divas Madaras, Liāna, abi Jāņi no 7.klases, Evelīna, Rolands, Patrīcija un Vitālijs. Mums palīdzēs arī skolas absolvente Lelde.

Pirmajā tikšanās reizē uzspēlējām atjautības spēli “Kas es esmu?’, spēle palīdzēja atraisīt radošumu un mazliet sarast vienam ar otru, jo grupā esam no dažādām klasēm. Tukšojot tējas tasi un baudot saldumus, radās astoņas skaistas idejas, kuras mēs varētu realizēt ar projektu palīdzību. Tikšanās noslēgumā nobalsojām par atraktīvu un interesantu pasākumu “Nakts skolā”. Šo pasākumu mēs varēsim noorganizēt mācību gada laikā, jo tas neprasa būtisku finansējumu, galvenais ir izdomāt aktivitātes, saskaņot atļaujas ar skolas direktoru un vecākiem un izreklamēt pasākumu. Balsojot par pasākumu katrs arī apņēmās, kādu ieguldījumu viņš varētu dot pasākuma realizēšanai. Ceru, ka grupas interese neapsīks un februārī mums būs ballīte “Nakts skolā”.

Vēl nopietni jādomā par lielāku ideju, lai varētu pienācīgi sagatavoties Jauniešu iniciatīvas projektam nākamajā sezonā. Mūsu kopīgais mērķis ir sagatavot piecus realizējamus projektiņus, kurus saliksim vienā lielā projektā, lai iesniegtu biedrībai JADARAS, kura cerams to spēs apkopot un izstrādāt tā, lai tālāk iesniegtu Jauniešu iniciatīvu projektā “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”. Visa šī mācību gada laikā mēs piedalāmies JADARU iesniegtajā un PuMPuRS apstiprinātajā projektā “Nestāvi malā”.

2.grupas mentore Inta Pastare

gfhjgy
 
zdfd
fgf
 

ESF projekts Nr.8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”

“Nestāvi malā”

 PIEDZĪVOJUMU un kolektīva saliedēšanas divu dienu pasākums

Pasākums norisinās  atpūtas bāzē "Kliģi" - ~75 km no Rīgas, Liepājas virzienā pa A9 šoseju
Pasākums notiek 4.-5.oktobrī.

 Izbraukšana no Birzgales pamatskolas 4.oktobrī 10.30

Mērķis- saliedēt jauniešu grupas, apmācīt tās sadarboties veicot kādu vienu, noteiktu aktivitāti. „Piedzīvojumu trase” - aizraujošs un izzinošs pasākums, kura laikā dalībnieki piedalās kolektīva saliedējošās atrakcijās, iepazīst Latvijas dabu un uzzina daudz jauna viens par otru, kā arī piedalās dažādās āra dzīves aktivitātēs un apgūst izglītības metodes kā sadarboties ar dažādām jauniešu grupām. Nodarbību noslēgumā izveidosies 5 jauniešu grupas, kuru uzdevums būs sagatavot nākamajam periodam aktivitātes, kuras būtu saistošas jauniešiem. Devīze darbībai „Nestāvi malā. Izdomā savu ideju un īsteno to.” Katrai grupai būs savs mentors. Pasākums notiek dalībniekiem neierastā vidē, lai parādītu jauniešiem daudzveidīgās neformālās izglītības iespējas un veicinātu jauniešu mērķtiecīgāku iesaistīšanos projekta aktivitātēs.

Brīdinām, ka "Baiļu trase tumsā" noris mežā, vāji izgaismotā un ierobežotā teritorijā. Trasē tiek izmantoti dažādi baiļu specefekti - gaismas, skaņas, tēli un priekšmeti. Iesakām vecākiem un klases audzinātājiem izvērtēt skolēnu piedalīšanos "Baiļu trasē tumsā" trasē. Piedāvātā "Baiļu trase tumsā" izmantojama tikai ar rakstiskām vecāku atļaujām, kas iesniegtas klases pedagogam, brīvprātīgi, pēc katra paša vēlmēm, izvērtējot savu baiļu slieksni. Vecākiem, kuri nevēlas sava bērna piedalīšanos "Nakts trasē", lūgums lēmumu darīt zināmu klases pedagogam. Cienīsim un respektēsim gan akceptu, gan aizliegumu!

Piedāvājam Jums aktīvās atpūtas programmu no 12.00 līdz 9.00 nākamajā rītā.

Lietas, ko nevajag ņemt līdzi, jo ir nodrošinātas uz vietas : dzeramais ūdens, vienreizējās glāzītes un trauki, tēja, kafija (tikai klašu audzinātājiem), ēdienreizes - ap plkst. 16.00 - zupa un programmas nobeigumā kliņģeris ar tēju, ap plkst. 20.00 - vakariņas (otrais ēdiens), pēc nakts trases kliņģeris, ap plkst. 8.00 no rīta - brokastis.

Lietas, ko noteikti vajag ņemt līdzi individuāli katram dalībniekam: jautru garastāvokli vai vismaz labu noskaņojumu, guļamo grīdiņu vai piepūšamo matraci un guļammaisu vai pledu, pirts lietas - dvieli, peldkostīmu, gumijas čībiņas (lai neslīdētu kājas), personiskos higiēnas līdzekļus, personiskos medikamentus (ja tādus lieto), pret odu/insektu līdzekli, gumijas zābakus vai citus slapjumu necaurlaidīgus apavus, laika apstākļiem atbilstošu apģērbu, maiņas apavus un drēbes.

Kas netiek akceptēts pasākumā skolēniem!
Smēķēšana un alkohola lietošana skolēniem, kā arī pavadošajiem pieaugušajiem!

Atgriešanās 5.oktorbrī ap 11.00yjuy

Projektu realizē biedrība JADARA

 

 
 
Pārskats par padarīto projekta "Pumpurs" ietvaros 2018./2019. m.g.

Ar 2018./2019.mācību gada martu Ķeguma novada skolās sāka īstenot Eiropas Sociālā fonda projektu Nr. 8.3.4.0/16/I/001 "Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai", kuru mēs mīļi saucam par projektu PuMPuRS. Birzgales pamatskolā pavisam tika sagatavots 21 individuālais atbalsta plāns, kurā paredzētas 750 atbalsta stundas, Ķeguma komercvidusskolā izveidoti 16 individuālie atbalsta plāni ar 728 atbalsta pasākumu stundām. Projektā ir iesaistīti 37 piekto līdz devīto klašu skolēni, projekta aktivitātes paredzētas arī 10.-12.klašu skolēniem. Pagaidām mūsu skolās vidusskolēni nav pieteikušies dalībai projektā. Projekts veicina ilgtspējīgas sadarbības sistēmas veidošanu starp pašvaldību, skolu, pedagogiem un vecākiem, lai laikus identificētu bērnus un jauniešus ar risku pārtraukt mācības un sniegtu viņiem personalizētu atbalstu. Šajā mācību gadā Ķeguma komercnovirziena vidusskolā izmantoja arī projekta PuMPuRS sniegto  atbalstu kompensācijām par sabiedriskā transporta biļetēm.

 Visbiežāk abas skolas izmantojušas iespēju sniegt papildu individuālās konsultācijas un izskaidrojošo darbu dažādos mācību priekšmetos – kādam jāapgūst iepriekšējos gados neapgūtais, citam savukārt vajadzīga atšķirīga pieeja mācību satura izskaidrošanā. Visvairāk pedagogu – asistentu atbalsts tiek sniegts konsultācijās matemātikā, latviešu valodā, angļu valodā, krievu valodā. Otrs biežāk izmantotais atbalsta veids ir speciālā pedagoga un sociālā pedagoga konsultācijas. Situācijas, kurās tas nepieciešams, ir visdažādākās – nav ikdienā, ar ko parunāties, samilzusi kāda problēma konfliktos ar klases biedriem, dusmas, kurām nav īsti pamata, motivācijas trūkums mācīties, vecāku aizņemtība un citas.

Sniedzot atbalstu kādam skolēnam, skolotājiem arī vairāk jāsadarbojas savā starpā. Iknedēļas tikšanās, atbalsta sniegšanas grafiku saskaņošana, pedagogu konsultācijas savā starpā kļuvušas par nepieciešamību, lai veiksmīgi palīdzētu skolēnam. Tagad skolotāji daudz vairāk runā savā starpā par konkrētu bērnu un to, kā viņam varētu palīdzēt.

Atsauksmes par projektu gan no skolotājiem, gan skolēniem pēc pirmajiem aizvadītajiem trīs mēnešiem ir pozitīvas. No pedagogu izteikumiem, izvērtējot veikumu semestra beigās:

  • Atbalsta pasākumi ir veicinājuši sekmju uzlabojumu angļu valodā, jo, strādājot individuāli, skolēnam nav iespējas novērst uzmanību uz blakus lietām.
  • Manāmi mazinājās atstumtība no vienaudžu puses.
  • Patika strādāt, komunicēt individuāli ar skolotāju.
  • Iesaiste projektā bijusi ļoti veiksmīga un spējusi zēnam palīdzēt vairākās jomās. Pozitīva, mērķtiecīga attieksme pret konsultatīvo atbalstu mācību stundu laikā. Ļoti labi spēja koncentrēties darbam stundās, koncentrēt uzmanību mācību procesam.
  • Uzlabojās gan pierakstu kvalitāte, gan izpratne par stundā mācīto tematu. Arī matemātikā sekmes pamazām uzlabojas.
  • Ļoti centīgs, rūpīgi veica uzdotos darbus individuālo stundu laikā. Nedaudz pieauga arī darba temps.
  • Sākumā nodarbības apmeklēja negatīvi noskaņots, bieži bija jāpierunā, lai vispār sāktu darboties. Uzskatīja, ka vecāki viņu soda, iesaistot projektā. Kad sekmju līmenis paaugstinājās, pats bija priecīgs par sasniegtajiem rezultātiem.
  • Ja uzticas, ļoti labi strādā, pilda uzdoto, ieklausās, diskutē.
  • Sākotnēji noslēdzās, atteicās runāt, tikai klausījās, bet ar laiku sāka iesaistīties dialogā, stāstīt par savu dzīvi, ikdienu, uzticēties. Uzskata, ka ir nesaprasts no pieaugušo puses. Pēc sarunām darbs mācību stundās uzlabojās.

Līdzīgas atsauksmes ir arī no pašu audzēkņu puses:

  • „Esmu ļoti priecīga par šādu iespēju, piedalīties projektā PuMPuRS, man ļoti palīdzēja, patiešām ieguvu daudz vairāk, iemācījos labāk un raitāk runāt, rakstīt un lasīt. Esmu priecīga, ka bija iespēja piedalīties šajā projektā! Paldies!”
  • „Piedaloties projektā PuMPuRS, es pilnveidoju savas zināšanas, un man ļoti patika. Apmeklējot stundas, man uzlabojās atzīmes. PuMPuRu apmeklēju ar prieku un nevarēju sagaidīt nākamo nodarbību.”
  • „Man palīdzēja latviešu un angļu valodās. Matemātikā varēja izpildīt mājasdarbus. Matemātikā nedaudz kaut ko iemācījos.”
  • Žēl, ka neapmeklēju visas nodarbības, tad varbūt nebūtu vasaras darbi.
  • „Man patika, ka skolotāja palīdzēja un es varēju atcerēties visas teorijas. Patika ar skolotāju parunāt.”
  • „Šīs projekts ļoti labi palīdzēja nostiprināt prasmes krievu valodā. Iemācījos daudz ko jaunu. Visvairāk patika, kad ar skolotāju strādāju individuāli un skolotāja labāk paskaidroja.”
  • „ Labi bija strādāt ar skolotāju aci pret aci, un, es domāju, ka vajadzēs  arī nākošgad.”
  • „Krievu valodā es iemācījos labāk lasīt, tulkot un saprast vārdus, ko tie nozīmē, mazliet labāk iemācījos arī rakstīt. Ar šo visu man tagad krievu valodā ir vieglāk pildīt uzdevumus un lasīt”
  • „Man Pumpurs palīdzēja apgūt pamatjēdzienus, darbības matemātikā. Man patika individuāli darboties ar skolotāju, jo tā es vairāk sapratu un veidoju labāku sadarbību ar skolotāju.”
  • „Man patika, ka latviešu valodas nodarbībās es varēju jautāt to, ko nebiju sapratis stundā. Nodarbībās uz mani neskatījās citi klases biedri, un tas man ļoti patika, tad es nebaidījos skolotājai uzdot jautājumus. Ja stundā biju noslinkojis un nebiju padarījis darbu līdz galam, skolotāja ļāva to izpildīt nodarbībā. Bieži pildīju mājasdarbus, jo man patika, ka skolotāja pārbaudīja, un es zināju, ka man būs pareizi.”
  • “Man patika, ka ar mani stundā kopā sēdēja cita skolotāja (pedagoga palīgs), kura neļāva pļāpāt un palīdzēja izprast uzdevumus”
  • “Visforšākās bija stundas, kurās nemācījos, bet runāju ar skolotāju.”
  • “Līdz šim domāju, ka skolotāja uz mani ir dusmīga, jo es neko nesaprotu matemātikā. Bet tā nav. Pēc PuMPuRS stundām sapratu, ka skolotāja grib man palīdzēt.
  • “Es gribētu uzlabot sekmes arī citos priekšmetos, kuri man projektā PuMPuRS nebija.”

Izvērtējot pirmo pieredzi projektā "Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai", kopīgi varam secināt, ka tas ir viens no veiksmīgākajiem ilgtermiņa projektiem, kurš saistīts ar atbalstu izglītojamiem. Nostrādāto stundu uzskaite, invertējums un atskaišu sagatavošana ir optimāli, nesagāgājot pedagogiem lielu papildus darbu un dokumentu kalnus. Turpināsim sniegt atbalstu arī turpmāk izglītojamiem mācību darbā. Paldies visiem projektā PuMPuRS iesaistītajiem pedagogiem un viņu nesavtīgajam darbam!

Ķeguma novada pašvaldības projekta koordinatore Inta Pastare

 
Projekts "Pumpurs" – atbalsts skolēniem

ba7b907fced53900d6eae49ea9f9e707ccc0e99dĶeguma novada pašvaldība, 2019.gada 30.janvārī noslēdzot līgumu Nr. P6-13/07-2019, sākusi sadarbību ar Izglītības kvalitātes valsts dienestu, īstenojot Eiropas Sociālā fonda projektu Nr.8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”.

Projekts skolu vidē pazīstams ar nosaukumu “PuMPuRS” un izstrādāts, lai mazinātu to bērnu un jauniešu skaitu, kuri pārtrauc mācības un nepabeidz skolu. Projekts veicina ilgtspējīgas sadarbības sistēmas veidošanu starp pašvaldību, skolu, pedagogiem un vecākiem.

Projekts tiks īstenots līdz 2022.gada 31.decembrim, tā mērķis ir samazināt priekšlaicīgu mācību pārtraukšanu, īstenojot preventīvus un intervences pasākumus vispārizglītojošo skolu skolēniem no 5.līdz 12.klasei, kā arī profesionālās izglītības iestāžu audzēkņiem no 1.līdz 4.kursam.

Projekta īstenošanā ir iesaistījušās abas novada vispārizglītojošās skolas: Ķeguma komercnovirziena vidusskola un Birzgales pamatskola. Projekta sākumposmā pedagogi izvērtē savas skolas izglītojamo riska faktorus un izstrādā individuālā atbalsta plānus, kuros tiek iekļauti daudzveidīgi atbalsta pasākumi:

  • konsultatīvais atbalsts mācību priekšmetos;
  • psihologa, logopēda, sociālā pedagoga, speciālās izglītības pedagoga u.c. speciālistu konsultatīvais atbalsts;
  • atbalsts izglītības pakalpojumu pieejamībai.

Šajā mācību semestrī paredzēts izstrādāt un īstenot 37 individuālos atbalsta plānus.

Raksts publicēts Ķeguma Novada Ziņu 2019. gada 7. marta numurā.

Pin It